Дзяржаўны камітэт судовых экспертыз
Рэспублікі Беларусь

Аб'ектыўнасць. Гонар. Айчына.

Афіцыйны сайт

Аўтатэхнічная экспертыза

Прадмет

Прадметам аўтатэхнічнай экспертызы з’яўляюцца фактычныя даныя (факты, акалічнасці) аб тэхнічным стане транспартнага сродку, дарожнай абстаноўцы на месцы здарэння, дзеяннях удзельнікаў дарожна-транспартнага здарэння (ДТЗ), механізме ДТЗ, а таксама аб акалічнасцях, якія спрыяюць узнікненню здарэння.

Аб’ект

  • транспартныя сродкі, якія ўдзельнічалі ў ДТЗ, іх агрэгаты, вузлы, дэталі і часткі;
  • месца ДТЗ, матэрыялы справы і рэчавыя доказы, якія перадаюцца ў распараджэнне эксперта.

Задачы

  1. Даследаванне тэхнічнага стану транспартных сродкаў з мэтай вызначэння:
    • працаздольнасці і выхадных параметраў сістэм, агрэгатаў, вузлоў, якія ўплываюць на бяспеку дарожнага руху;
    • характару, прычын і часу ўзнікнення няспраўнасцяў;
    • магчымасці знаходжання няспраўнасці да моманту надыходу ДТЗ;
    • прычыннай сувязі паміж выяўленай няспраўнасцю і падзеяй здарэння;
    • акалічнасцяў, звязаных з тэхнічным станам транспартных сродкаў, якія спрыялі ці маглі спрыяць узнікненню ДТЗ.
  2. Даследаванне акалічнасцяў, якія характарызуюць механізм ДТЗ, з мэтай высвятлення:
    • хуткасці руху транспартных сродкаў;
    • напрамку руху транспартных сродкаў;
    • напрамку дзеяння сіл паміж транспартнымі сродкамі, якія сутыкнуліся;
    • размяшчэння транспартных сродкаў і іншых аб’ектаў на дарозе, у тым ліку адносна адно аднога, у момант кантакту і ў іншыя моманты часу;
    • паслядоўнасці і прычын утварэння пашкоджанняў на транспартных сродках;
    • часу пераадолення транспартным сродкам пэўных участкаў траекторыі руху;
    • часавых меж аб’ектыўнага ўзнікнення перашкоды ці небяспекі для руху, калі пры гэтым неабходныя спецыяльныя веды для правядзення даследавання на аснове выкарыстання тэхнічных даных і ўліку аб’ектыўных заканамернасцяў.
  3. Даследаванне дзеянняў кіроўцаў транспартных сродкаў і абставін ДТЗ з мэтай вызначэння:
    • тэхнічных патрабаванняў Правіл дарожнага руху (ПДР), якімі павінен быў кіравацца ў сваіх дзеяннях кіроўца ў дарожнай сітуацыі, якая склалася, з пункту гледжання забеспячэння бяспекі руху;
    • тэхнічнай магчымасці ў кіроўцы здзейсніць на працягу пэўнага прамежку часу дзеянні, прадпісаныя ПДР;
    • тэхнічнай магчымасці ў кіроўцы прадухіліць ДТЗ у момант узнікнення перашкоды ці небяспекі для руху, якія ён быў у стане выявіць;
    • адпаведнасці (неадпаведнасці) дзеянняў кіроўцы тэхнічным патрабаванням ПДР;
    • прычыннай сувязі паміж дзеяннямі (бяздзейнасцю) кіроўцы па кіраванні транспартным сродкам і падзеяй здарэння на аснове выкарыстання тэхнічных даных і ўліку тэхнічна аб’ектыўных заканамернасцяў.